photo HEADER.png

superhero

If you listen too much to what people say about me , you will never know the REAL ME .

23 January 2015

KAU RASA ?


بسم الله الرحمن الرحيم
In the name of ALLAH ,the Most Gracious , the Most merciful

[gambar dari tumblr]

Entah--
Sejak-sejak ni, rasa something..
Aku perasan, bila aku tengok drama korea , tak habis lagi aku dah tutup..
Tengok drama melayu pun aku dok cepat cepat kan . tak excited dah nak tengok.
Aku start rasa something.

"Sekarang ni dah tiba masa kau tinggalkan perkara yang tak berguna untuk kau"


Ayat tu, ditujukan pada orang lain . tapi aku pula yang terasa kat hati.

YA--
Aku kena terasa.
sebab memang banyak benda tak berguna aku buat setiap hari.
membazir masa. 
sedangkan aku sendiri tahu, antara 10 muwasafat tarbiyyah tu adalah pengurusan masa.

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan kesabaran".
[Surah Al-Asr : 1-3]

dalam quran lagi lah dah cakap terang jelas pasal masa.
hmm..

usrah tu tak menjamin kita untuk menjadi khalifah dan daie yang berguna kalau kita sendiri tak nak sedar diri--
selagi kita taknak ubah diri ni--
sumbatlah dengan apa apa pun--
takkan termakan kalau hati kita yang taknak--

jadi penting untuk kita jga hati kita--
semua benda mula dengan hati--
semua.

susah.
takde siapa pun pernah cakap senang.
tapi siapa kata mustahil ?

aku kena bergerak.
zon selesa sangat sekarang ni.
Tuhan dah pilih aku.
banyak lagi kerja yang aku kena buat.
tak semua orang dapat nikmat islam.
tapi antara yang dapat tu plak , 
berapa orang yang betul-betul faham dengan nikmat tu?

hmm. sentap sendiri. 
kena start balik cari diri sendiri,
bawa balik hati yang dah jauh.

mungkin ini boleh jadi inspirasi ? 


"Islam ni BUKAN agama magik..
Hari ni korang taubat, esok lusa terus takkan buat dosa sampai bila-bila..
TAK..
Korang mesti akan terjatuh dalam lubang jahiliyah balik.. bangun jatuh bangun jatuh bangun jatuh bangun dan jatuh masuk lubang kubur..
Sebab tu taubat ni BUKAN SEKALI, mesti BERKALI-KALI.. buat setiap hari...
sampai bila? sampai jadi mayat.."
-Tarbiah Sentap-

Tuhan tu tak pernah gagal untuk tolong kita . apatah lagi menyembuhkan hati kita.
Tinggal mintak dan doa je .NAK KE TAK ?

KAU RASA?





P/S: macam mana eh nak mula ? hm 

maaf untuk penggunaan "aku" untuk yang lebih tua dari saya(^__^)


Like jika anda sukakan post di atas :)

0 orang superhero:

DIARY BUNDA 2009 - 2017 . All Right Reserved by DIARY BUNDA