superhero

If you listen too much to what people say about me , you will never know the REAL ME .

11 March 2013

i'm Officially 20th


بسم الله الرحمن الرحيم
In the name of ALLAH ,the Most Gracious , the Most merciful

Alhamdulillah , kerana Tuhanku masih memberi aku nafas untuk terus berada atas muka bumi . Aku kira Tuhan sedang memberi peluang untuk aku terus terus memohon ampun atas dosa yang aku pernah lakukan . Syukur . Moga suatu hari nanti , aku berjaya memegang dunia , bukan meletakkannya di hati . Jauhkan . Aamiin . 


Dua dekad , aku berada dibawah langit ilahi , sesekali aku pandang semula ke belakang , betapa banyak nikmat Tuhanku yang telah aku rasa , yang mungkin juga ada yang telah aku lupai . Allah . betapa manusia ini mudahnya menjadi lupa . 


Sungguh , saat aku toleh ke belakang, betapa aku bersyukur dan beruntung , pabila Tuhan mencampakkan aku ke mari . Jauh dari kehidupan lampau yang boleh aku kira "jahiliah" . betapa "DUNIA" ini aku letak sungguh di hati dengan riak dan takbur . Allah . aku mohon , jauhkan aku dari masa lampau. 


Sometimes the people with the worst past create the best future “~ Umar Ibn Al Khattab (RA)
[moga saja aku antara yang mencipta masa depan yang baik,aamiin]


Tuhan , saat aku jatuh , hampir saja aku terus rapuh , tiada langsung rasa untuk aku bangkit semula . Betapa kau mencintai hambaMU , Kau pujuk hati ini untuk datang ke mari , tidak cukup dengan itu , Kau hantar sahabat-sahabat yang sering mengukir senyum pada wajah duka ini . Kau hadirkan mereka yang sering ingatkan aku saat aku leka . Mereka yang cukup menerima aku seadaanya tanpa melihat sedikit pun perbezaan aku dengan mereka . sedang mereka jauh lebih baik dari aku . Senyum . 


Andai saja , aku bukan di sini , pasti , aku masih disana . di medan lalai . Aku bersyukur , atas nikmat yang satu ini , yang paling besar nilainya . Mohon , Tuhan ajarkan aku , untuk selalu memiliki hati yang cantik , untuk mencintai semua , kerana hati yang cantik saja mampu mencintai semua kerana penciptaNya .


Terima kasih sekali lagi Tuhan , kerana memilih aku menjadi antara orang yang terpilih diantara yang terpilih . Tuhanku tidak akan menguji hambaNya yang tidak mampu .Beruntung sungguh , diri ini terpilih untuk jelajah ke negara asing yang lain , diberi peluang untuk melihat keluasan bumi yang sudah lewat usia ini . Alhamdulillah . 




040313 - Hari terukirnya kenangan indah . atas izinMU . terima kasih kerana menghantar mereka untuk aku . membuatkan aku sedar , bahawasanya , ukhwah yang terjalin itu penting , agar ada yang datang menegur dan mengingatkan andai aku lupa . semoga saja hati ini terus terus mencintai mereka keranaMU . 



Thanks batchmates :) may Allah bless u 


Bersahabatlah kerana Allah . kerana ikatan itu akan lebih kekal lama . walaupun tidak terlihat mata kelak , aku yakin , akan ada sahabat yang akan terus mendoakan . kerana ingatan dalam doa itu lebih mahal harganya . Peringatan untuk diri . agar aku terus menerus menjaga baik hati mereka . kerana jika aku kembali pada Tuhanku , doa mahal merekalah yang akan mengiringi aku pergi . inshaAllah .


“Menjaga perasaan seorang muslim adalah sebuah ibadah.” — Habib Umar Bin Al-Hafidz

sushi free hehe tenkiuuuu

Saat ini lah , air mata ini mengalir . betapa lemahnya aku hingga tidak mampu sembunyi dan bertahan atas ujian yang sedikit . Malu . tetapi mereka ada , beri aku kekuatan untuk aku bangun semula . indahnya persahabatan ini . syukur atas hadiah tidak ternilai ini . kerana meminjamkan mereka buat aku . yang lemah ini .



terima kasih untuk kek yang satu ini juga :)




Bahagia itu . Tuhan saja mampu faham . apa yang hati ini rasa . semua luka dan sedih yang aku terima pada masa lalu , hilang begitu saja dengan gelak tawa hari ini . sebak . tapi inilah yang aku rasa . Alhamdulillah .




Kali pertama mendapat hadiah sebanyak ini . terima kasih kepada kalian . yang aku sudah aku anggap keluarga . LALALALA FAMILY . senyum . itulah mereka dan kami . Aku mohon , Tuhan lindungi persahabatan ini . biar pun sehingga Engkau menjemput kami kembali . Tidak mungkin ,dapat aku balas setiap perbuatan mereka pada aku . Tuhan sajalah yang mampu aku panjatkan permintaan , agar selalu merahmati mereka dan membalas setiap kebaikkan mereka . terima kasih .





Terima kasih untuk hadiah ini . :)




Terima kasih kepada wanita ini . melahirkan aku ke dunia ini . betapa besarnya pengorbanan seorang ibu buat anaknya . Aku beruntung kerana dikurniakan seorang ibu yang mempunyai hati yang kuat . yang tidak pernah biar aku terus lelah . bahagia . perasaan itu tidak pernah hilang . saat aku berada bersama dia . kalaupun jauh , itu cuma raga  , tapi bukan jiwa . kerana walau sejauh mana pun aku dengan dia , aku dan dia , masih saja dibawah langit yang sama . langit Tuhan . mohon Tuhan selalu memberi dia kesejahteraan dan kesihatan yang baik . Aamiin .



Moga sahaja , dari seorang perempuan yang biasa biasa , aku mampu menjadi hamba , anak , pelajar , isteri dan kawan yang luar biasa untuk Tuhanku dan kalian . Aamiin . 


P/s : terima kasih kepada kalian yang ingat pada tarikh ini , kepada kalian yang "wish" di lama muka buku , di laman burung biru , dan juga di skype :) terima kasih . untuk ingatan ini . moga saja kalian dirahmati Allah selalu . Aamiin . thanks juga buat kakak-kakak dan sahabat yang susah payah sediakan macam macam hehe . terima kasih .

maaf untuk penggunaan "aku" untuk yang lebih tua dari saya(^__^)


12 pendatang:

Cik Atynn said...

salam, happy bufday senah glamour :) suka baca blog nie.. hehe.. salam ukhuwah ^_^

Unknown said...

sanah helwah cik senah glamour :) moga kehidupan awak diberkati dan awk dilindungi oleh Nya di sana

a said...

Happy Birthday sis :)
Best wishes for u ^_^

Bunda Ali said...

@Cik Atynn waalaikumusalam , tenkiu , salam ukhwah juga :) rajin2 la singgah dan tgur hehe

Bunda Ali said...

@Adibah Nabilah tenkiu !! aamiin aamiin aamiin . kamu juga , terima kasih utuk ucapan ini , singgah la kemari lgi hehe

Anonymous said...

happy Birthday.
Kalau u free bole tak buat entry dri u study smk sampai la dpt study dkt oversea. tringin nak tahu. hehe

Bunda Ali said...

@Anonymous panjangnya nak cerita hehe inshaAllah :) tapi tiada apa yg menarik pun nak cerita . sbb saya bukan pelajar tajaan :)

Anonymous said...

@Senah Glamour

okey.apa2 pun I'm waiting for that entry :)

Bunda Ali said...

@Anonymous hehe okay2 inshaAllah :) will see :)

DIARY BUNDA 2009 - 2017 . All Right Reserved by DIARY BUNDA