photo HEADER.png

superhero

If you listen too much to what people say about me , you will never know the REAL ME .

29 September 2013

Kadang-kadang .


بسم الله الرحمن الرحيم
In the name of ALLAH ,the Most Gracious , the Most merciful






Kadang-kadang 
dalam hidup ni 
macam-macam yang kita buat
semata nak jaga hati semua orang
sampaikan hati sendiri pun
jadi hati yang terakhir untuk dijaga


Kadang-kadang
dalam hidup ni 
kita nak semua benda berjalan dengan sempurna
kita nak semua benda jadi macam apa yang kita nak
sampai satu masa kita tak dapat
kita mula cuba nak memberontak

Kadang-kadang
dalam hidup ni
kita nak semua orang faham diri kita
apa yang kita cuba sampaikan pun
kita nak paksa orang untuk faham jugak
tapi bila kita sedar diorang semua tak boleh nak faham
kita mula rasa kecewa dan sedih

Kadang-kadang
dalam hidup ni
kita selalu nak buat orang gembira dan ketawa
kalau boleh taknak ada setitik air mata pun
yang jatuh disebabkan kita
tapi bila memang air mata tu mengalir kerana kita
hati ni rasa nak pergi jauh sangat supaya tak jadi punca

Kadang-kadang
dalam hidup ni
kita nak orang selalu ada dengan kita
kalau boleh setiap apa yang kita lakukan
semua orang mesti kena ada
tapi kita lupa dan tak sedar
sebenarnya kita sendiri yang dulunya tinggalkan orang

Kadang-kadang
dalam hidup ni
kita nak jadi orang paling sempurna atas muka bumi ni
taknak ada buat salah sikit pun
tapi kita tak perasan pun
dengan mengimpikan untuk menjadi sempurna tu pun
dah menjadi satu kesalahan


Jadi ,
untuk kadang-kadang juga
kita kena sedar yang kita ni cuma manusia biasa
yang hidup menunggu mati

Kita lupa.
ada TUHAN yang memerhati
ada KUASA yang mengendali
jadi untuk mencapai semua kadang-kadang
yang kita impikan tadi
cuma satu
kita cuma perlu berbalik kepada yang SATU itu
kerana setiap kadang-kadang yang kita cipta
semuanya bergantung kepada keizinan-Nya


"Kita merancang , Allah juga merancang , tapi perancangan Allah itu lebih baik"



Yakinlah .
Setiap apa yang terjadi dalam hidup ni .
Semuanya bersebab .
Semuanya berhikmah.
Satu masa nanti.
Bila apa yang jadi mengubah diri.
Baru kita faham apa yang Tuhan cuba beri.

Jika memang pada yang SATU itu 
yang kau letakkan rasa pergantungan hidup.
Tiada sebab untuk kau rasa takut 
Senyum.

Minta maaf
atas segala kekurangan.


290913,
Moscow.



maaf untuk penggunaan "aku" untuk yang lebih tua dari saya(^__^)


Like jika anda sukakan post di atas :)

0 orang superhero:

DIARY BUNDA 2009 - 2017 . All Right Reserved by DIARY BUNDA